public forum
home forum magazine gallery links about faq courtesy
It is currently Fri Nov 21, 2014 4:56 am

All times are UTC - 7 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: New French language forum - Danser en francais
PostPosted: Fri May 25, 2001 12:09 am 

A cause du très grand intérêt suscité, sur Criticaldance, par la tournée du Ballet de l'Opera de Paris en Californie et par celle du Ballet de San Francisco à Paris, nous avons decidé de créer un forum francais pour tous les francophones du monde. Pour commencer nous discuterons de toutes les sortes de danse et nous aborderons toutes les questions qui lui sont relatives dans un seul forum, nous verrons comment cela va se passer. Nous sommes enchantés que Catherine Schemm (Cathy sur le site) soit le premier moderateur francais. Si vous connaissez un peu le francais, ne soyez pas timide et osez écrire vos opinions car celles-ci sont beaucoup plus importantes qu'une grammaire parfaite. <P><BR><A HREF="http://www.criticaldance.com/cgi-local/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=Danser+en+francais&number=18&DaysPrune=1000&LastLogin=" TARGET=_blank><B>Danser en francais</B></A><P><BR>Following the great interest shown on criticaldance in the Paris Opera Ballet visit to California and the reciprocal visit of San Francisco Ballet to Paris, we have decided to launch a French language forum to cater for Francophones worldwide. To start with all the various dance forms and issues will be catered for in one forum, but we'll see how it goes. We are delighted that Catherine Schemm (Cathy on the Board) will be our first French language Moderator. If you can write some French please don't be bashful about posting as views are much more important than perfect grammar. <P><BR><A HREF="http://www.criticaldance.com/cgi-local/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=Danser+en+francais&number=18&DaysPrune=1000&LastLogin=" TARGET=_blank><B>Danser en francais</B></A><p>[This message has been edited by Stuart Sweeney (edited May 25, 2001).]

Profile E-mail  

Post subject: Re: New French language forum - Danser en francais
PostPosted: Fri May 25, 2001 2:48 am 

If you're dying to ask a question or make a contribution to the French forum, but your French is as bad as mine, you can try: <P><A HREF="http://babelfish.altavista.com/translate.dyn" TARGET=_blank><B>babelfish</B></A>

Profile E-mail  

PostPosted: Sat May 26, 2001 10:59 am 

Bonjour à tous. Je souhaite la bienvenue à tous les fervents de danse dans le monde entier. Avec votre aide, nous espérons faire à ce forum un grand succès.

Profile E-mail  

PostPosted: Mon May 28, 2001 3:07 am 

The title of the new forum, "Danser en francais", which means (I think), "To dance in French," reminds me of the time a patron called Houston Ballet to ask if <I>The Nutcracker</I> would be danced in English.<P>------------------<BR>Jeffrey E. Salzberg, Lighting Designer<BR>"Shang-a-lang, feel the <I>sturm und drang</I> in the air!"<BR>Online portfolio: <A HREF="http://www.suncoast.quik.com/salzberg" TARGET=_blank>http://www.suncoast.quik.com/salzberg</A> <P><BR>

Profile E-mail  

PostPosted: Mon May 28, 2001 4:38 am 

I would have answered "no, it's going to be danced in coconut".

Profile E-mail  

PostPosted: Mon May 28, 2001 4:59 am 

Huh? I don't get that one..... Image

Profile E-mail  

PostPosted: Mon May 28, 2001 1:25 pm 

LOL!!! Don't worry about it Anastasia, we're just here to confuse the masses--now in two languages instead of one. Image

Profile E-mail  

PostPosted: Tue May 29, 2001 2:16 pm 

I'm delighted that Marie has accepted to temporarily take on the role of Moderator in the 'Danser en francais' forum.

Profile E-mail  

PostPosted: Mon Jun 18, 2001 8:14 pm 

And I am delighted at the success thus far of this new forum.

Profile E-mail  

PostPosted: Wed Jun 20, 2001 9:53 pm 

For the first time we have a piece in our 'Reviews' section in two languages. Its the Paris Opéra Ballet "Soirées Jeunes Danseurs". Many thanks to Catherine Schemm for the original rview and to Marie for the translation. Here is the link:<BR> <A HREF="http://www.criticaldance.com/reviews/index.html" TARGET=_blank>http://www.criticaldance.com/reviews/index.html</A>

Profile E-mail  

PostPosted: Tue Aug 07, 2001 7:14 am 

Je voudrais juste dire tout mon soutien et mon admiration à ce forum français qui est beaucoup plus qu'un simple lieu de discussion à mon avis car il contient de nombreux liens des sites des compagnies ou des salles accueillantes qui permettent de lire des informations officielles intéressantes sans de fastidieuses recherches. Pour mon propre cas, je n'ai pas pu consulter internet durant 15 jours et à mon retour, quelques minutes sur criticaldance m'ont suffit pour être parfaitement au courant de l'actualité. Bravo aux modérateurs français !<BR>Juste une petite réserve, qui vaut pour l'ensemble du forum : je trouve l'espace prévu pour écrire ses postings bien trop petit, personnelement, même pour un court message j'utilise d'innombrables fois les flèches pour voir où j'en suis dans mon message. Sinon tout est OK; bravo au site.

Profile E-mail  

PostPosted: Tue Aug 07, 2001 8:30 am 

Caroline, forgive me if I respond in English. I'm delighted that you have found 'Danser' interesting and infomative. I have to say that here at criticaldance we are all delighted with the efforts of Cathy, Marie and the posters like yourself to bring this forum to life.<P>I understand your point about the postings box. Can I recommend that you write your longer contributions in Word or something similar with far more facilities, then copy and paste it into the posting box. Let us know if you need more information about this.<P>Thanks again for your positive comments which are much appreciated.

Profile E-mail  

PostPosted: Sun Aug 19, 2001 2:47 am 

Merci Caroline, je découvre seulement votre message, mais vous remercie de vos encouragements. <BR>Il est vrai que j'essaye comme Marie de faire en sorte que l'on trouve toutes les informations que tout amateur de ballet souhaite trouver, la distribution, des préviews, le prix des places, des critiques et des discussions générales.<BR>En septembre, nous essaierons de développer un peu plus les postings sur la danse contemporaine en France, même si je pense Caroline, que vous aimez plutôt le classique d'après vos postings, et de développer la partie interview. <P>============================================<P>Thanks Caroline, I came only to discover your posting but I thank you for your advice and your kind speech.<P>It's true I try as Marie to put on this website all the information a true "balletomane" want to have, performances dates, booking dates, prize, website about theater, preview of performance, reviews and discussions about performance.<P>In september, we will try to make more posting about contemporary and modern dance, and we will make also interview of Dance actors.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC - 7 hours [ DST ]